A jelen Általános Szállítási Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF ) a TECHNOCOM KÁBELTECHNIKAI GYÁRTÓ ÉS FORGALMAZÓ  KFT. (Székhely: 1224 Budapest, Barackvirág utca 4.  Cégjegyzékszám:01-09-467067; bejegyző bíróság: Fővárosi Bíróság mint Cégbíróság; Adószám: 12128024-2-43; e-mail: info@technocom.hu,  telefonszám: (1) 2041671, tárhelyszolgáltató: Magyar Telekom, Budapest, Magyarország, email címe: ugyfelszolgalat@telekom.hu

a továbbiakban:  Szállító vagy  Technocom Kft ,  web-oldalán (
www.technocom.hu)  elérhető szolgáltatások (a továbbiakban: Szolgáltatás) használatának feltételeit tartalmazza. Az oldalt felkeresőkre illetve a Technocom Kft web-shop-ját igénybe vevőkre az ÁSZF  további szövegében mint   Felhasználó-ra  vagy Vásárló-re utalunk.
Szállító és Felhasználó vagy Vásárló a továbbiakban együttesen: Felek.

Jelen web-shop fő funkciója termékeinket online bemutatni, illetve vásárlási szándék esetén azok megvásárlási módozataira információt adni és a megvásárlást lehetővé tenni.

Felhasználó információt kereshet honlapunkon bárminemű regisztráció nélkül, továbbá  regisztráció útján saját fiókot hozhat létre neve, adatai pl. e-mail címe megadásával. Amennyiben a Felhasználó Saját fiók használata nélkül megrendelést ad le a technocom .hu-n, a megrendelés során megadott adatokkal Saját fiókot hoz létre. A Saját fiók tartalmazza a Felhasználó által a regisztráció során és a megrendelése leadásakor megadott adatokat, információkat.  A Felhasználó a regisztráció során ill. megrendelés leadásakor köteles valós adatokat megadni. A Felhasználó felelős azért, hogy az általa megadott adatok megfelelnek a valóságnak, illetve a teljesség és az időszerűség követelményének. Amennyiben a Szállító tudomására jut, hogy a Felhasználó által megadott adatok  nem valós elemeket (is) tartalmaznak,  Szállító jogosult a Felhasználó saját fiókjához való hozzáférését korlátozni, illetve a Felhasználót a technocom.hu használatából kizárni.
Szállító jogosult a Felhasználó Saját fiókjához való hozzáférését korlátozni, illetve a Felhasználót a technocom .hu használatából kizárni abban az esetben is, ha Felhasználó visszaélésszerűen használja a technocom .hu web-áruházat és web-oldalt, illetve annak a szolgáltatásait. A platform visszaélésszerű használatának minősül például, ha a Felhasználó egy vagy több termékre rendelést ad le, ám azokat önhibájából, szándékosan a termékek kézbesítése során nem veszi át.

Adatkezelési szabályok

Szállító adatvédelmi tájékoztatója jelen weboldalunkon elérhető, az adatvédelmi tájékoztató link alatt.
Sütik kezelése web oldalunkon: a
süti (cookie) egy kis fájl, amely akkor kerül a számítógépre, amikor Ön egy webhelyet látogat meg. A sütik többek között információt gyűjtenek, megjegyzik a látogató egyéni beállításait, felhasználásra kerülnek pl. az online bevásárlókosarak használatakor, a megrendelés folyamatában, és általánosságban megkönnyítik a weboldal használatát a felhasználók számára.
Web-oldalunk sütik használati módját az Adatkezelés rovat tartalmazza.


Termékek

Honlapunk elsősorban híradástechnikai termékeket, elektronikus fogyasztási cikkeket, biztonságtechnikai árucikkeket tartalmaz, a  kiválasztott termékek lényeges tulajdonságait feltüntetjük, további termékismertetőket találhat a termék „Letöltés” füle alatt: pl. termék-adatlapot, prospektust, illetve honlapunkon megtalálhatja a termékek kezelési-használati útmutatóját is, célszerű mindkettőt megnézni, mert előfordulhat, hogy a kiválasztott termék részletes  tulajdonságairól a termékhez való használati útmutatóból is tájékozódhat.

A Jelen web-shop-ban  feltüntetett Tartalom, a Termékek leírása, vagy a web-shop-ban  szereplő képek csupán illusztrációk,  nem jelentik  a Szállító ajánlati vagy szerződéses kötöttségét, több esetben csupán a bemutatás célját szolgálják. Ennek oka, hogy a web-shopban szereplő leírások, képek, videók gyakran a felhasználási körülményeket is szemléltetik, melyek azonban nem képezik a termék tartalmi részét, továbbá a termék időközbeni továbbfejlesztése miatt is változhatnak bizonyos tulajdonságok.
A web-shopban megjelenített műszaki információk változtatási jogát a Szállító fenntartja.

 

Eladási ár:  Szállító  jelen web-oldalán eladásra kínált Termék eladási ára tartalmazza az ÁFA-t és minden további esetleges adókat, ez eladási ár nem tartalmazza a kiszállítási díjat, azaz  a kiszállítás költségével megnövelve alakul ki a  Felhasználó által fizetendő vételár.  
A kiszállítás díját Szállító átvállalja, amennyiben a rendelés nettó, ÁFA nélkül számított értéke eléri a nettó 100.000 Ft-ot.
Szállító a kiszállítás díját köteles Felhasználóval  mindig közli az online megrendelés leadása közben, illetve ha ez valamilyen okból kifolyólag nem lehetséges,  akkor bizonyos esetekben a megrendelést követően, azaz a teljes vételárról a Felhasználót egyértelműen tájékoztatni kötelesek vagyunk.
Szállító a Jelen web-shop-ban  új, eredeti csomagolású, ellenőrzött forrásból származó Termékeket, gyártói engedéllyel forgalmaz.
Szállító árkedvezménnyel forgalmazhat  újracsomagolt  termékeket, vagy mintadarabokat is, de ezt minden esetben köteles a termék leírásában feltüntetni.


 Szerződés: a Szállító és a Vásárló között a technocom.hu jelen web-shop-ban  megjelenített termékek és szolgáltatások értékesítése/megvásárlása tárgyában a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint, a Szállító és a Vásárló egyidejű fizikai jelenléte nélkül jön létre. A szerződéskötés nyelve: magyar. A szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek.

 

Hírlevél: elektronikus úton a  Szállító által a hírlevél-szolgáltatásra feliratkozott Felhasználóknak időszakosan küldött kereskedelmi üzenet, kommunikáció, amely a technocom.hu oldalt érintő  változásokról és újdonságokról, a technocom.hu-n megjelenített Termékekről és/vagy a Szállító által adott időszakban szervezett/vállalt promóciókról, kedvezményekről tájékoztat és nyújt információt;
Felhasználó amennyiben regisztrál és fiókot hoz létre jelen web-shopban, elfogadja, hogy Szállító kereskedelmi vagy a termékekkel kapcsolatos műszaki információkat küldjön számára, pl. hírlevelek vagy direkt megkeresés útján.
Szállító a Felhasználó adatait bizalmasan kezeli, 3.fél részére nem adja át.
Felhasználó természetesen bármikor leiratkozhat ezen lehetőségről, mely esetben Szállító az információk küldését beszünteti.
A hírlevélről és az értesítésekről történő leiratkozás nem jelenti a jelen Általános Felhasználási Feltételek elutasítását.

Megrendelés: a Vásárló Jelen web-shop-ban  található egy vagy több Termék vonatkozásában vételi ajánlatot tesz a Szállítónak, amelyet a Szállító e-mail útján küldött visszaigazolásban elfogad vagy elutasít; a Vásárló a Megrendelés teljesítéséig jogosult a Szerződést módosítani, illetve törölni. 

Értékelések, hozzászólások, kérdések és válaszok írása:  a Megrendelést követő 14 nap elteltével a Vásárlótól a Szállító az általa megvásárolt Termék értékelését kérheti, a részére a Saját fiókjában megadott e-mail címére küldött e-mail útján. Ezen értékeléssel a Vásárló elősegíti más Ügyfelek/Felhasználók megfelelő tájékoztatását, új szolgáltatások fejlesztését, részletesebb termékleírások készítését. Az értékelés leadása önkéntes, a Szállító nem vállal kötelezettséget a leadott értékelések mindenkori elemzéséért és megjelenítésért.
Az Értékelések, Hozzászólások, kérdések és válaszok esetleges Felhasználó vagy Szállító általi feltöltése a termék  „Értékelések” menüpontban történik. Az információk lehetnek pozitív vagy negatív jellegűek és a termék tulajdonságaival vagy használatával kapcsolatosak.
Az Értékelés/Hozzászólás feltöltésével a Felhasználók hozzájárulnak, hogy ezt a tartalmat akár módosítva, moderálva a Technocom Kft  felhasználja promóciós és/vagy bármely egyéb célra. Az Értékelés/Hozzászólás feltöltésével a Felhasználó elfogadja, hogy Szállító azokat moderálja, lerövidítse vagy akár ne jelenítse meg. A moderáció során Szállító  általános emberi és erkölcsi normák, kívánatos beszédstílus és fogalmazási elvek alapján jár el.

MEGRENDELÉSEK MENETE

Saját fiók
A Jelen web-shop-ban  történő Megrendeléshez a Felhasználónak jelen web-shop-ban  Saját fiókot kell létrehoznia neve, e-mail címe és jelszó megadásával.
Amennyiben a Felhasználó Saját fiók használata nélkül Megrendelést ad le a technocom.hu-n, a Megrendelés során megadott adatokkal Saját fiókot hoz létre.
Megrendelés leadása
A technocom.hu web-shop-ban  a Felhasználó elektronikus úton Megrendelést adhat le oly módon, hogy a kiválasztott Termék(ek)et a Kosárba helyezi, egyúttal megadja a Megrendelés teljesítéséhez szükséges szállítási és számlázási adatokat, valamint kiválasztja a fizetési és az átvételi módot. A Termék(ek) Kosárba helyezése nem jelenti a Megrendelés véglegesítését.
A Felhasználó jelen ÁSZF elfogadását követően a Megrendelés gombra kattintva véglegesítheti a Megrendelést (ajánlat).
A Megrendelés véglegesítésével a Felhasználó/Vásárló kijelenti, hogy az általa megadott, a vásárláshoz szükséges adatok a valóságnak megfelelnek, és hozzájárul, hogy azokat a Szállító Megrendelés teljesítése céljából felhasználja, kezelje, különösen, hogy szükség esetén,  Szállító felvegye a kapcsolatot vele a megadott elérhetőségek (email vagy telefon) bármelyikén. A Megrendelés véglegesítésével a Felhasználó vállalja, hogy az általa megjelölt fizetési módon a Megrendelés ellenértékét kiegyenlíti, ennek elmaradása esetén a Megrendelés teljesítését a Szállító megtagadhatja.
Ha netán Felhasználó egy adatbeviteli hiba miatt téves megrendelést generált, a Megrendelést természetesen visszavonhatja, amennyiben Szállítót erről a Megrendelés visszaigazolásánal kézhezvételét követően haladéktalanul írásban az online felületen vagy email-ben értesíti. 

Megrendelés visszaigazolása, szerződés létrejötte

A Megrendelés leadása után a Vásárlóhoz e- mail útján érkezett automatikus első rendszerüzenet) tájékoztató jellegű, arról értesít, hogy Szállítóhoz a Megrendelés eljutott, Szállító adatrendszere a Megrendelést rögzítette.
Ez az üzenet nem jelenti a Megrendelés Szállító általi visszaigazolását.

Amennyiben e visszaigazolás a Vásárló megrendelésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 3 munkanapon  belül a Vásárlóhoz nem érkezik meg, a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.

A Szállító és Vásárló közötti Szerződés akkor jön létre -akkor válik a Vásárló által tett ajánlat Szállító által elfogadottá -, amikor a Vásárló e-mail útján megkapja a Szállítótól a Megrendelés elfogadásáról vagy elutasításáról szóló visszaigazolást (második, a visszaigazolásról szóló üzenet). Az elfogadásról szóló értesítés magában foglalja a Felhasználó által megrendelt Termékeknek a szállítás várható idejéről szóló értesítést is.
A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szállítóhoz, illetve a Vásárlóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.
Az online fizetések (online bankkártyás fizetés vagy banki átutalás) esetében a Szállító nem felel a Vásárlónál felmerülő bármely olyan többletköltségért, amely a Vásárló által választott fizetési módtól, vagy a Vásárló kártyakibocsátó bankjától függ (különösen, de nem kizárólagosan devizaárfolyam, egyéb költségek). A Vásárló felelős a kiválasztott fizetési mód kiválasztásából eredő következményekért.
Szállító fenntartja a jogot, hogy a Felhasználó által leadott Megrendelést elutasítsa vagy hogy a Megrendelésben szereplő Termékek mennyiségéből– a készlettől függően – kevesebbet igazoljon vissza. Különösen, amennyiben a megrendelt termékek mennyisége meghaladja a háztartásban használatos mennyiséget, valamint, ha a megrendelés árkedvezményes akció során történik.

Erről Szállító a Vásárlót e-mailben értesíti. Ilyen esetben  Szállító a Vásárló által már kifizetett, azonban a Szállító által vissza nem igazolt Termékek Eladási árát a Vásárló részére visszatéríti.

Szállító az Eladási ár visszafizetését az alábbi módokon vállalja:
• Ha a Vásárló a Megrendelést online bankkártyás fizetéssel egyenlítette ki, úgy a visszafizetés is ilyen módon, a bankkártyát kibocsátó pénzintézet részére kerül visszatérítésre; vagy Szállító választhatja a banki átutalással történő visszatérítést is.
• Ha a Vásárló a Megrendelést banki átutalással egyenlítette ki, úgy az Eladási ár visszatérítése a Vásárló által megadott bankszámlára, banki átutalás formájában történik meg; .
• Ha a Vásárló a Megrendelést utánvétellel a Posta ill. a futárszolgálat felé egyenlítette ki, mivel Szállító ilyen esetekben is banki átutalást kap ezen harmadik cégektől, a visszatérítésre szintén a  Vásárló által megadott bankszámlára történő banki átutalással kerül sor. Szállító készpénzben történő visszatérítést nem vállal.

Ha a Szállító a Vásárló által megrendelt Termék(ek) szállítását nem tudja teljesíteni, úgy erről köteles tájékoztatni a Vásárlót, és a Megrendelés ellenértékét 7 napon belül visszatéríteni részére, ha az kiegyenlítésre került, és a Vásárló is kifejezte és elfogadta a szerződés felbontásának tényét. A Felek megállapodhatnak a Megrendelés teljesítésének átütemezéséről és/vagy módosításáról is.

Szállító – a Vásárló egyidejű értesítése mellett jogkövetkezmények nélkül – törölheti a Vásárló Megrendelését, az alábbi esetekben: – amennyiben a Vásárló online fizetési módot jelölt meg, és a kártyát kibocsátó pénzintézet a tranzakciót nem engedélyezi; – amennyiben a Vásárló online fizetési módot jelölt meg, és az online fizetést biztosító partner nem tudja érvényesíteni a tranzakciót; – ha Vásárló által megadott adatok nem fedik a valóságot, nem teljes körűek, vagy nem teszik lehetővé a Megrendelés teljesítését;

Esetleges hibás ár:  amennyiben Szállító minden gondossága ellenére hibás ár kerül a weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, ideértve a feltűnő értékaránytalanságot is, valamint esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os árra, akkor a Szállító nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Vásárló elállhat vásárlási szándékától. Vásárlót ezen elállási jog indokolás nélkül megilleti.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az Elektronikus Kereskedelmi Szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII.
törvényben foglaltak irányadók.

 

SZÁLLÍTÁS,  TERMÉKEK ÁTVÉTELE, KÉZBESÍTÉSE

A Szállító vállalja, hogy a megrendelt Terméket – a szerződött, szállítást végző partnerein keresztül – a Vásárló által a Megrendelés során rögzített magyarországi szállítási címre eljuttatja.

Személyes áruátvételre (külön igény alapján) is lehetőség nyílik egy Budapest, XIV.kerület , 1143 Semsey Andor u.9 szám alatti  szervízponton, de csakis előzetes egyeztetés és visszaigazolás után.


Szállító biztosítja a megrendelt Termék megfelelő csomagolását, és a kísérő dokumentumok elküldését.
Szállító a szállítást kizárólag magyarországi címre vállalja. Más országba szóló szállítási igény esetén Szállító jogosult a kiszállítási díjat külön kalkulálni és a Vásárlóval közölni.
Szállító előzetesen tájékoztatja a Vásárlót a szállítás költségéről a Megrendelés leadásának folyamata során, valamint a Weboldal erre szolgáló felületein.  Hasonlóképp  Szállító előzetesen tájékoztatja a Vásárlót a Termék kiszállításának várható időpontjáról.
A termékek kiszállítása futárszolgálattal vagy csomag(pont)szolgálaton keresztül történik, a Termékek szállításával kapcsolatos értesítések és közlések – különös tekintettel a szállítás várható időpontjára – csupán tájékoztató jellegűek, azok nem válnak a szerződés részévé. Ennek alapján sem a Szállító, sem a Vásárló nem fordulhat kártérítési igénnyel a másik félhez a szállítással kapcsolatban tett nyilatkozatokban, tájékoztatásokban rögzítettek meghiúsulása, illetve elmaradása esetén.
A Vásárló köteles a megrendelt Termék(ek) mennyiségi és minőségi megfelelőségét a kézbesítést, illetve átvételt követően késedelem nélkül ellenőrizni. Ennek keretében a Vásárló a csomag kibontásával egyidejűleg köteles meggyőződni a Termék észlelhető hibáiról, valamint arról, hogy a termék megfelel-e a rendelésben rögzített és visszaigazolt terméknek, a megrendelt mennyiségnek. Amennyiben a Vásárló a kézbesítést végző futár jelenlétében a csomag kibontásakor észleli, hogy a Termék sérült, esztétikai vagy egyéb hibával rendelkezik, a Termék, illetve Termékek átvételét megtagadhatja, és a Terméke(ke)t  a futárral visszaküldheti.

A TERMÉKEK FELETTI TULAJDONJOG ÁTSZÁLLÁSA

Termékek feletti tulajdonjog a Termék átvételekor száll át a Vásárlóra, amennyiben a Vásárló Termék vételárát hiánytalanul megfizette.

SZÁMLÁZÁS

Jelen web-shop-ban  szereplő Termékek eladási árai forintban értendők és tartalmazzák az ÁFA-t, valamint a terméket terhelő díjakat és adókat (pl. környezetvédelmi termékdíj, stb.)
A vásárlónak jogában áll eldönteni, hogy a megrendelésekor az elérhető fizetési módok közül (beleértve az előre fizetést is) melyiket választja. Az Áfatörvény alkalmazásában nem minősül előlegfizetésnek, ha az ellenértéket megfizetni köteles fél saját döntése alapján előbb fizet, mint a teljesítési időpont.
Az ár, a fizetési mód és a fizetési határidő minden Megrendelésben meg van jelölve. A Szállító előlegbekérőt és/vagy számlát bocsát ki a Vásárló számára a megrendelt Termékeket illetően, a Vásárló kötelessége továbbítani a számla hatályos jogszabályok szerinti kibocsátásához szükséges összes adatot és információt.
A számlán minden rögzített Megrendelés esetében feltüntetésre kerül a megvásárolni kívánt Termékek vételára, a fizetési mód, illetve a fizetési határidő. A Szállító – a hatályos jogszabályoknak megfelelő – számlát állít ki a megrendelt és kiszállításra kerülő Termékekről. A Vásárló felelőssége, hogy a kiállításra kerülő számlához minden, rá vonatkozó adatot – a valóságnak megfelelően – rögzítsen. Ennek elmulasztása, illetve  Vásárló általi hiányos vagy hibás rögzítése esetén a Szállító nem kötelezhető új számla kiállítására.
Amennyiben a számla jövedéki terméket tartalmaz, továbbértékesítés esetén a jövedéki termék származásának igazolására nem alkalmas.

Szállító az értékesített Termékekről szóló számlát elsősorban elektronikus úton bocsátja a Vásárló rendelkezésére.

Vásárló elállási joga

A fogyasztónak minősülő Vásárlónak a fogyasztó és a Szállító közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Kormányrendelet) foglaltak alapján a termék átvételétől számított 14 napon belül lehetősége van a szerződéstől elállni, azaz a Vásárlót (ha fogyasztónak minősül) elállási jog (a termék visszaküldésének joga) illeti meg. A Vásárló ezt a jogot néhány kivételtől eltekintve indokolás nélkül gyakorolhatja.
A Fogyasztó elállási jogát a Kormányrendeletben található nyilatkozat-minta felhasználásával vagy akár egy saját fogalmazású, de erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, azaz annak a Szállító részére e-mail útján vagy postai úton történő megküldésével gyakorolhatja. A nyilatkozatból egyértelműen ki kell tűnnie a Fogyasztó elállási szándékának. Az elállási nyilatkozatot a termék átvételétől számított 14 napon belül lehet megtenni, Szállító a nyilatkozat megérkezését emailben visszaigazolja.
A Szerződéstől való elállás joga, illetve a termék-visszaküldés NEM gyakorolható az alábbi esetekben:
1. a Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a Szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szállító a teljesítést a Vásárló kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Vásárló tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
2. olyan nem előre gyártott Termék esetében, amelyet a Vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan Termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak;
2. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző Termék tekintetében;
4. olyan zárt csomagolású Termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
5. olyan Termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más Termékkel;
6. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Vásárló a csomagolást felbontotta;
7. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
8. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a Szállító a Vásárló kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Vásárló e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási jogát.
9. jelen web-shopban esetleges egyéb speciális termékek vagy körülmények esetében, amire Szállító Felhasználó figyelmét egyértelműen és feltűnő módon fel kell hívja.
A fogyasztó nem gyakorolhatja elállási/felmondási jogát a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási/felmondási jogát. 

Szállító fenntartja a jogot, hogy az egy felhasználó által jelentős számban és/ vagy több alkalommal vagy rendszeresen visszaküldött termékek közül egy vagy több termék vonatkozásában a visszaküldött termék(ek) befogadását elutasítsa, amennyiben a 14 napos termék-visszaküldés szolgáltatással történő visszaélést észlel, vagy alapos gyanú merül fel a 14 napos termék- visszaküldéssel való visszaélést illetően. A Szállító ilyen esetekben az illetékes hatóságoknál vizsgálatot kezdeményezhet.


Termék visszajuttatása Szállítóhoz a Vásárló általi elállás esetén és az ellenérték visszatérítése

Ha elállási szándékát Vásárló időben bejelentette (áruátvételtől számított 14 napon belül), ezután haladéktalanul de legkésőbb a bejelentést követő újabb 14 napon belül a Vásárló köteles intézkedni a Termék visszajuttatásáról a Szállító részére.
A Termék visszajuttatása Szállítóhoz a Vásárló költségére történik, Szállító az Eladási ár visszatérítését visszatarthatja addig az időpontig, ameddig a megrendelt Termék visszajuttatása részére nem történik meg.

Az átvett és visszaküldött Termék árának visszatérítése csak akkor történhet meg, ha a Termék sértetlen, újszerű állapotban van, csak  kipróbálásra került, azaz nem tartalmazza tartós üzemeltetés jeleit, nyomait, továbbá teljes terjedelmében megvan, nem hiányzik a termék egyetlen tartozéka, alkatrésze sem, továbbá a csomagolása oly mértékben megvan, hogy abban visszaküldhető, annak érdekében, hogy a visszaküldés során a termék vagy tartozékai ne vesszenek el, ne sérüljenek meg.
Szállító fenntartja a jogot, hogy a termék működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó felhasználást illetve  sérült termék visszaküldése esetén a sérült állapotot Vásárló felé dokumentálja és Vásárló felé az értékcsökkentett vagy sérülés mértékével csökkentett árat fizesse vissza a Vásárlónak.

Ha a Fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem
köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.



KELLÉKSZAVATOSSÁG , TERMÉKSZAVATOSSÁG és JÓTÁLLÁS

Vásárló a Szállító hibás teljesítése esetén a Szállítóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv és a 45/2014 (II.26) Korm. rendelet szabályai szerint.

Hibás teljesítés

A termék eladója, a szolgáltatásnyújtást teljesítő fél  hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.

Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a vevő a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

A hibás teljesítési vélelem fogalma azt jelenti, hogy fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő egy éven belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

A kellékszavatosság

A kellékszavatosság azt jelenti, hogy a kötelezett (a termék eladója, a szolgáltatásnyújtást teljesítő fél) a termék hibájáért (pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hiba ok miatt bekövetkező hibáért) kellékszavatossági felelősséggel tartozik.

Szállító ezen felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (ezért nevezik rejtett vagy gyártási hibának).

Vásárló – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha a Fogyasztó által választott igény  teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével
a jogosultnak okozott érdeksérelmet.

 Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az eladási ár arányos leszállítását vagy ingatlanok esetében a hibát a Szállító költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat az eladási ár visszatérítése mellett.
A törvényi rendelkezéseknek megfelelően jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szállító  adott okot.

Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul de nem később mint A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölni.  A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

A teljesítéstől számított 12 hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szállító nyújtotta. A teljesítéstől számított 12 hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

TERMÉKSZAVATOSSÁG

A termékszavatosság fogalma azt jelenti, hogy a vállalkozás által fogyasztónak eladott termék hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki.

A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.

A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
A gyártó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

·         a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;

·         a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy

·         a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

JÓTÁLLÁS

A jótállásnak két fajtája van: 

·         a jogszabályon alapuló, ún. kötelező jótállás, és 

·         a felek megállapodásán alapuló, ún. szerződéses jótállás. 

Hibás teljesítés esetén a Szállító a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállásra köteles.
A jótállás - hétköznapi és közismert nevén „garancia” - azt jelenti, hogy a jótállást nyújtó fél (Szállító) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett. 
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.

A jótállás jogosultja csak fogyasztó lehet, tehát a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. Ez azt jelenti, hogy fogyasztónak nem minősülő szervezeteket, gazdasági társaságokat nem illeti meg a kötelező jótállás.

A jótállási igény érvényesítése:

A kötelező jótállás alá tartozó termék árától függ, hogy hány év jótállás jár. A jótállási idő a termék árától függően 1 év, 2 év vagy 3 év lehet.

Ha a kötelező jótállás alá eső termék ára 10 000 Ft – 100 000 Ft közé esik, 1 év jótállás vonatkozik a termékre.

Ha a kötelező jótállás alá eső termék ára 100 001 Ft – 250 000 Ft közé esik, 2 év jótállás vonatkozik a termékre.

Ha a kötelező jótállás alá eső termék ára a 250 000 Ft-ot meghaladja, 3 év jótállás vonatkozik a termékre.

A jótállási igény érvényesítésének menete:

A jótállási igény érvényesítésének helye lehet Szállító székhelye, telephelye, fióktelepe és a javítószolgálat is. A fogyasztó döntheti el, hogy melyikhez fordul kijavítás iránti igényével.
Javaslatunk, hogy a jótállási jegyen szereplő javítószolgálatot válassza, (annak címe a mellékelt jótállási jegyen megtalálható) , mert az ügyintézés így gyorsabb, így a termék egyből a javítószolgálathoz kerül.
Ha a garanciaérvényesítést  Vásárló cégünknél, a Technocom Kft-nél , azaz a vásárlás helyén kezdeményezi, ebben az esetben a hibás terméket a Szállító átveszi és gondoskodik  annak szakszervizbe történő oda és vissza szállításáról.
Az ügyintézéshez szükség van a hibás termékre, a vásárláskor kapott számlára vagy nyugtára, továbbá a mellékelt jótállási jegyre.

Csere esetén szükség van a garanciaviselő javítószolgálat által kiállított "Cserére jogosító igazolás"-ra.
A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték kifizetését igazoló bizonylatot, számlát a fogyasztó bemutatja.

Ha a jogszabályban meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a Szállító költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a Szállító köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a Szállító köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a fogyasztási cikk kijavítására a kijavítási igény Szállító részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a Szállító köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szállító köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Felhasználó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát:
1. szakszerűtlen üzembe helyezés, pl. ha a kezelési útmutatóban foglaltakat nem vették figyelembe (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szállító vagy annak megbízottja végezte)
2. rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása
3. helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás
4. elemi kár, természeti csapás okozta.

SZELLEMI TULAJDON

A Tartalom a jelen ÁSZF-ben foglalt meghatározásának megfelelően magába foglalja különösen, de nem kizárólagosan a Jelen web-shop-ban  feltüntetett logókat, grafikai elemeket, kereskedelmi védjegyeket, képeket, videókat, animációkat, multimédia szövegeket és/vagy bármely egyéb tartalmat. Mindez kifejezetten a gyártók vagy a Szállító tulajdonát képezi és  Szállító ezzel kapcsolatban minden jogát fenntartja.
A Felhasználó a Tartalmat, illetve annak egy részét kizárólag személyes felhasználás céljából töltheti le, másolhatja, illetve használhatja a jelen ÁSZF rendelkezéseivel összhangban. A személyes felhasználáson túl a Felhasználó a  Szállító kifejezett, írásos hozzájárulása nélkül – nem jogosult a Tartalmat másolni, terjeszteni, közölni, harmadik félnek átküldeni, módosítani és/vagy más módon megváltoztatni, felhasználni, illetve az eredetitől eltérő bármely más kontextusba helyezni.
Bármely Tartalom, amelyhez a Felhasználónak hozzáférése van, a jelen ÁSZF hatálya alá tartozik.

VIS MAIOR

E fogalom alatt értendő minden olyan ok, eset, körülmény, amely előre nem látható, nem ellenőrizhető, és/vagy olyan, a Szállító-ot érintő, de tőle független ok, amelynek felmerülése lehetetlenné teszi Szállító számára a jelen ÁSZF-ben vállalt kötelezettségek teljesítését ( pl. szállítási problémák, sztrájk, járványok, időjárásbeli kitettségek stb.)  Felek egyike sem vonható felelősségre a szerződéses kötelezettségek nem teljesítéséért abban az esetben, amennyiben azt részben vagy egészben Vis Maior eredményezi.
Amennyiben a Vis Maior annak felmerülésétől számított 15 (tizenöt) napon belül nem szűnik meg, bármely fél – a másik fél egyidejű értesítése mellett – megszüntetheti a szerződést, anélkül, hogy a másik fél kártérítési igénnyel léphetne fel.

ALKALMAZANDÓ JOG, PANASZKEZELÉS, JOGÉRVÉNYESÍTÉS

Jelen Szerződés vonatkozásában a magyar jog az irányadó.
Ha bármely kérdésben Vásárló / Felhasználónak panasza van, kérjük értesítsen minket a Szállítót, cégünk központi telephelyén és címén (kapcsolatfelvételi adataink megtalálhatóak jelen ÁSZF kezdőoldalán illetve honlapunk Kapcsolatfelvétel rovatában ), írhat nekünk email-t, levelet, de telefonszámunkon is állunk rendelkezésére.
Szívesen vesszük a Felhasználói észrevételeket és ha netán panasza lenne, igyekszünk azt  gyorsan orvosolni. 

A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezéseinek megfelelően, amennyiben Szállító és Vásárló között esetlegesen fogyasztói jogvita keletkezik és a Szállítóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Vásárló, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez is. A Szállító székhelye szerint illetékes békéltető testület neve: Budapesti Békéltető Testület székhelye: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.; A Szállító a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testületi eljárást és együttműködik annak eljárása során. A Vásárló (amennyiben Fogyasztó) fogyasztói panaszával kapcsolatosan a területileg illetékes járási hivatalhoz fordulhat. Erről bővebb információ az alábbi linken érhető el: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag

A Szállító és a törvények szerint nem Fogyasztónak minősülő Ügyfelek/Vásárlók a Felek között esetleg felmerülő vitás kérdéseket először békés úton igyekezzenek rendezni, vagy, amennyiben ez nem lehetséges, a vitás ügyek jogi rendezésére a budapesti Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Választottbírósága illetékes.  
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire.

Szállító fenntartja a jogot, hogy jelen Weboldalak ÁSZF rendelkezéseit frissítse, illetve időközönként módosítsa, hogy az naprakészen tükrözze a weboldal működési módját és feltételeit, vagy a jogszabályi környezet változását. Ilyen esetekben az ÁSZF módosított változata jelenik meg az oldalon. Az Általános Szállítási Feltételek tartalmát ezét érdemes időről-időre figyelni jelen web-shop-ban . Az Általános Szállítási Feltételek ellen, azok web-shop-ban  történő közzétételét követően, a Vásárló/Felhasználó tiltakozhat.